„Ciche Godziny” w sklepach Stokrotka

„Ciche Godziny” w sklepach Stokrotka
Fot. Pixabay

Stokrotka przyłącza się do ogólnopolskiej akcji „Ciche Godziny” zainicjowanej przez Fundację JiM. Jest to kampania stworzona z myślą o osobach ze spektrum autyzmu, których jest w Polsce 400 tys. Z tej okazji w sklepach wspomnianej sieci, w wyznaczonych godzinach, będzie wyłączona muzyka, a klienci ze spektrum będą mieli pierwszeństwo w obsłudze przy kasach.

Jak wynika z badań Światowej Organizacji Zdrowia autyzm występuje u jednej osoby na sto. Jednak muszą sobie z nim radzić także najbliżsi, dla których rutynowe obowiązki są wielkim wyzwaniem. Dla osób z autyzmem robienie zakupów w tłoku i hałasie to źródło stresu, nierzadko paniki czy fizycznego bólu. Dlatego we współpracy z Fundacją JiM Stokrotka wprowadza „Ciche Godziny”.

– Staramy się wspierać i reagować na zróżnicowane potrzeby naszych klientów. Udział w kampanii „Ciche Godziny” to wyraz empatii, solidarności oraz okazania szacunku osobom z autyzmem – mówi Konrad Majkowski, Menadżer ds. Komunikacji i PR Stokrotki.

Od najbliższej środy, 4 listopada w blisko 700 sklepach Stokrotki w całym kraju zostaną wdrożone udogodnienia dla osób ze spektrum autyzmu. W każdą środę w godzinach od 8:00 do 10:00 i w każdą sobotę w godzinach 17:00-19:00 zostanie wyłączona muzyka. W tym czasie osoby ze spektrum będą miały pierwszeństwo w obsłudze we wszystkich kasach.

– Dla nas, jako Fundacji JiM, niezwykle istotne jest, aby duże sieci handlowe, takie jak Stokrotka wprowadzały w swoich placówkach ułatwienia dla osób ze spektrum autyzmu. „Ciche Godziny” są ukłonem w stronę osób z ASD, dla których czynniki, takie jak hałas czy tłok sprawiają, że zwykłe wyjście do sklepu, w którym brak jest udogodnień technicznych, staje się wyjątkowo stresujące – mówi Tomasz Michałowicz, Prezes Fundacji JiM.

Akcja „Ciche Godziny” prowadzona będzie bezterminowo.

Print Friendly, PDF & Email