Blogerka z Gdyni pokazuje światu życie z depresją

Blogerka z Gdyni pokazuje światu życie z depresją
Fot. kadr z filmu

Według Światowej Organizacji Zdrowia do 2020 roku depresja zajmie 2. miejsce wśród najczęściej diagnozowanych chorób. Ministerstwo Zdrowia przygotowując najnowszą kampanię społeczną „Depresja. Rozumiesz – pomagasz” o nakręcenie do niej filmu poprosiło Katarzynę Napiórkowską, bijącą rekordy popularności blogerkę, gdyniankę i laureatkę konkursu „Gdynia bez barier”.

W 7 minutach streściła historię życia z depresją, wcielając się w rolę osoby mierzącej się z chorobą.
Kampania adresowana jest przede wszystkim do osób z bliskiego otoczenia tych, którzy są szczególnie narażeni na depresję i osób, które każdego dnia mogą stykać się z chorymi.

– Często chorzy wstydzą się mówić o swojej przypadłości. Stawiamy sobie za cel zmianę samego nastawienia do choroby. Ponad 75% Polaków uważa depresję za coś wstydliwego, coś, co się ukrywa przed innymi. Takie nastawienie społeczeństwa jest barierą dla osób chorych w podjęciu leczenia – podkreślają organizatorzy.

Walka ze stygmatyzacją, dostarczanie rzetelnej wiedzy i uświadamianie, że depresja nie powoduje trwałego upośledzenia funkcjonowania to główne cele kampanii „Depresja. Rozumiesz – pomagasz”. W jej ramach zrealizowano m.in. filmy, w których osoby cierpiące w przeszłości na depresję opowiadają o swoich doświadczeniach z tą chorobą. Jeden z nich zrealizowała znana blogerka i laureatka konkursu „Gdynia bez barier”. Katarzyna Napiórkowska, której poprzednie filmy o depresji na kanale w serwisie YouTube podbiły serca publiczności na całym świecie. Obraz Napiórkowskiej to krótkometrażowa opowieść o młodej dziewczynie, która odkrywa u siebie pierwsze objawy choroby. Film konsultowany był z lekarzem psychiatrą.

Kampanię wspierają także inne osoby mające wpływ na opinię społeczną, szczególnie w środowisku ludzi młodych, w tym m.in. Adam Wawrzyński, prowadzący kanał w serwisie YouTube pod pseudonimem „Fanggotten”.

Za projektu odpowiada Fabryka Kampanii Społecznej, która realizuje kampanię na zlecenie Ministerstwa Zdrowia w ramach Programu Zapobiegania Depresji w Polsce na lata 2016-2020. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.wyleczdepresje.pl.

Print Friendly, PDF & Email