Wsparcie dla DPS-ów od Biedronki

Wsparcie dla DPS-ów od Biedronki

Uruchomiona w kwietniu br. Fundacja Biedronki włącza się w walkę z pandemią. Pomocą Fundacji objęte zostaną domy pomocy społecznej, zakłady opiekuńczo-lecznicze, hospicja i inne ośrodki sprawujące opiekę nad osobami starszymi, które zgłoszą niedobory produktów ochrony dla personelu, środków higienicznych i dezynfekujących. Fundacja Biedronki przekaże te towary nieodpłatnie. Pracuje też ona nad kolejnymi inicjatywami mającymi na celu pomoc starszym osobom. W sumie – jak zaznacza Fundacja – na projekty wsparcia seniorów w dobie pandemii  przeznaczone zostanie 10 mln zł.

W Polsce działa obecnie ponad 800 domów pomocy społecznej, ponad 550 zakładów opiekuńczo-leczniczych i pielęgnacyjno-opiekuńczych, ponad 100 hospicjów oraz blisko 90 oddziałów opieki paliatywnej. Większość ich podopiecznych to osoby w podeszłym wieku.

– W trakcie pandemii wszyscy w jakimś stopniu czujemy się zagrożeni i staramy się zadbać o swoje bezpieczeństwo. Jednak obecnie trzeba szczególnie zabezpieczyć najsłabszych, którzy sami nie mogą zatroszczyć się o siebie. Do tej grupy należą osoby starsze i przewlekle chore przebywające w instytucjach opiekuńczych – mówi Katarzyna Scheer, prezes zarządu Fundacji Biedronki. – Dlatego zdecydowaliśmy się przekazać domom pomocy społecznej oraz zakładom opiekuńczo-leczniczym środki zabezpieczające dla personelu, w tym maseczki i rękawiczki oraz środki higieniczne, bo są one absolutnie krytyczne dla zapewnienia bezpieczeństwa ich podopiecznych – zaznacza.

Zainteresowane wsparciem ośrodki mogą zgłaszać się poprzez specjalny formularz na stronie internetowej Fundacji Biedronki. Organizacja w pierwszej kolejności będzie wyposażać te instytucje, które są ulokowane w regionach o największej skali zakażeń. Środki ochronne, higieniczne i dezynfekujące będą przekazywane do wyczerpania zapasów.

Pierwszym programem Fundacji jest program „Na codzienne zakupy” realizowany wspólnie z Caritas Polska i oddziałami diecezjalnymi. W ramach programu pomocą objętych zostało 10 tys. seniorów. Na ten program „Na codzienne zakupy” Fundacja Biedronki przeznaczy prawie 15 mln zł.

mat. pras / oprac. red.
Fot. mat. prasowe