Bez barier: „Naprawiacz” w służbie dostępności

Bez barier: „Naprawiacz” w służbie dostępności

Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego stworzyła aplikację mobilną, dzięki której użytkownicy mogą informować o trudnościach w dostępie do instytucji publicznych.

Nierówne chodniki, brak podjazdów, źle oznakowane schody, niedziałające komunikaty głosowe w windzie – to tylko część przeszkód, które osoby z niepełnosprawnościami napotykają podczas załatwiania spraw w urzędach. Choć od ratyfikowania przez Polskę Konwencji o Prawach Osób Niepełnosprawnych minęło ponad 5 lat, dostępność jednostek administracji publicznej często pozostawia wiele do życzenia.

Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego przygotowała rozwiązanie, które ma przysłużyć się likwidacji barier. „Naprawiacz” to aplikacja mobilna, istniejąca także jako witryna internetowa pod adresem https://naprawiacz.firr.org.pl, za pomocą której można zgłaszać wszelkie „usterki” i trudności z dostępnością instytucji publicznych. Sygnalizowane przez użytkowników problemy nie muszą dotyczyć wyłącznie barier architektonicznych – można zgłaszać również problemy z dostępnością stron internetowych bądź komunikacją w urzędach (np. brak tłumacza języka migowego w instytucji).

Po wpłynięciu zgłoszenie zostanie rozpatrzone, następnie grupa interwencyjna podejmie właściwe działania w celu zminimalizowania lub likwidacji problemu.

Więcej informacji o aplikacji można znaleźć na stronie Fundacji Instytut Rozwoju Regionalnego, a także w tyflopodcaście, w którym Ewelina Bilińska, koordynatorka działań „Naprawiacza”, opowiada o projekcie.

Źródło i fot. firr.org.pl

 

 

Oprac. MS

  oprac. MS Wersja archiwalna wpisu dostępna pod adresem: http://razemztoba.pl/beta/index.php?NS=srodek_new_&nrartyk= 17457 

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.